Kiedy zaczyna się budowanie wizerunku w oczach kontrahenta/klienta przybyłego na organizowane przez nas spotkanie biznesowe? Właściwa odpowiedź na to pytanie brzmi: od pierwszej chwili, w której kontrahent/klient przekroczy próg budynku (!). Tym samym właśnie od tej chwili powinniśmy dopiąć wszelkich starań, aby nasz wizerunek był jak najlepszy.
Nie każdy przedsiębiorca wie, jak wiele można „ugrać” napojami, jednak rzeczywiście – zasada „przez żołądek do serca” dotyczy nie tylko miłości, ale i właśnie biznesu. Po uprzejmy przywitaniu powinniśmy więc podjąć naszego gościa napojem. Na stole powinny znaleźć się:
– herbata/kawa (oczywiście podane w porcelanie!);
– napoje promocyjne (np. izotoniczne, soki itd.) z logo naszej firmy (oczywiście podane w zamkniętych butelkach, z których można przelać płyn do również podanych szklanek). Dzięki temu już od pierwszych chwil spotkania będziemy budować swój pozytywny wizerunek.
Wspomniane napoje promocyjne zasługują na szczególną uwagę. Przedsiębiorcy korzystają z nich bowiem coraz częściej – nie tylko w trakcie spotkań biznesowych z pojedynczym kontrahentem/klientem, ale także podczas różnych imprez firmowych, spotkań służbowych itd. Sprawdzają się one doskonale jako napój na czas spotkania, ale także jako prezent do domu dla gościa – ważne tylko, żeby były smaczne (a to nie jest oczywiste, bo wielu producentów nie dba o ten aspekt swoich produktów – ma się wrażenie, że najważniejsza jest tylko etykieta).
Wracając jeszcze do spotkania biznesowego z kontrahentem/klientem, pamiętajmy również, że – poza samym faktem podania napojów – konieczne jest zachowanie wszystkich zasad savoir-vivre. Noże i widelce powinny być po właściwych stronach, kawy nie należy pić z łyżeczką w filiżance itd.
Zobacz też: Napoje promocyjne | Oh-Drink